EMV chip cards on the spot

The procedure works as follows: the client applies for a new card or a lost card replacement at the local branch of his bank. Customer services issues a card request: customer data is entered, an account is selected, additional features and applications are customized. The collected data is sent via a secured network to Trüb’s services bureau responsible for central data preparation for smart card personalization, including the chip data. Once processed, the personalized data is sent back to the printer/encoder at the bank where it is printed onto the smart card and simultaneously written onto the chip to enable EMV transactions. geert.hoevenaars@trueb.ch www.trueb.com  

Neueste Artikel

Ein neuer Digitaler Ausweis-Service ermöglicht die vollautomatisierte Identifikation und Legitimierung von Sparkassen-Kunden innerhalb kürzester Zeit. Entwickelt wurde der Service von der S-Markt & Mehrwert. Die Pilotierung und Einführung wird…

Der Vorsitzende des IT-Planungsrates und der Hauptgeschäftsführer des Bankenverbandes sowie die Geschäftsführer von Bank-Verlag und Governikus vereinbaren intensiven Informationsaustausch der beiden Branchen.

Nach der Hauptversammlung vom 29. April 2019 berief der Aufsichtsrat auf seiner Sitzung am 9. Mai Massimo Sarmi zum Vizepräsidenten des Aufsichtsrats. Zugleich wurde Nicola Cordone als Vorstandsvorsitzender (CEO) des…